Volop plezier in Maasdijk!

Ook tijdens de 38ste editie van de Haagse Korfbal dagen organiseert de stichting The Hague Korfball Masters weer het G-korfbal toernooi om de “Rémy van Eijnattenbokaal”.

Sinds dit jaar noemen we het voortaan Passend Korfbal Toernooi omdat dit beter aansluit bij de deelnemers aan het toernooi. Maar liefst 14 deelnemende ploegen zullen op deze dag wedstrijdjes spelen jn de categorieën 8-tallen en 4-tallen. Tussendoor worden ook door de ploegen strafworpen genomen om de strafworpen expert van het toernooi te bepalen.

Het toernooi kenmerkt zich vooral door het plezier dat van de deelnemers afstraalt en wanneer een ploeg mensen tekort komt valt er met alle gemak een speler van een andere ploeg naadloos in.

Ook dit jaar zijn we weer te gast in het sportcentrum Maasdijk en wordt de organisatie weer geholpen door de vele vrijwilligers van ckv Dijkvogels en leveren vele verenigingen ook de scheidsrechters.

Het toernooi start om 10:30 met de eerste twee 4-tal wedstrijden, waarna om 11:00 gestart wordt met de eerste 8-tallen wedstrijden. Na de verschillende rondes worden de finales om 16:10 gespeeld, waarna de wisselbokaal wordt uitgereikt en een mooie dag wordt afgesloten.

Pas jij niet binnen een gewone sportclub en wil je dit eens meemaken en kijken of deze sport ook iets voor jou is, kom dan op zaterdag 26 oktober naar Spprtcentrum Maasdijk, Lange Kruisweg 44EMaasdijk en wie weet doe jij volgend jaar zelf mee.

Foto: Frank van Leeuwen (Sportsnap)