DIE HAGHE WINT EENVOUDIG 5E WEDSTRIJD OP RIJ

Koploper Die Haghe moest deze keer naar Purmerend om tegen BEP aan te treden. Er was maar één doel en dat was winnen en ongeslagen blijven. Voor de stand was deze wedstrijd niet meer van belang voor de Kanaries, daar zij reeds geplaatst zijn voor de kampioenspoule in de voorjaarscompetitie.

SIMPEL

De verwachting was dat BEP flinke tegenstand zou bieden, aangezien ze nog vochten tegen degradatie met Avanti. Echter, de thuisploeg was in de beginfase van de wedstrijd verdedigend totaal niet scherp, waardoor Die Haghe vrij kon spelen. Zonder al te veel inspanning – al leek het misschien zo – maar wel iets minder scherp in de afronding dan in eerdere wedstrijden, liep Die Haghe uit naar een 0-7 voorsprong. Pas in de 21e minuut wist BEP voor het eerst te scoren. Vanaf dat moment hielden de ploegen elkaar meer in evenwicht en met een 3-9 stand gingen ze de rust in.

STATISCH

In de 2e helft bleek BEP echt een maatje te klein voor Die Haghe. Het was vooral aan de soms haperende Haagse machine te danken dat de thuisploeg de 2e helft nog enigszins mee kon scoren. Het publiek genoot ondertussen van het zonnetje en keek rustig toe hoe het spel soms statisch oogde, maar aan de kant van Die Haghe waren er ook enkele mooie momenten te zien. Uiteindelijk was de 10-19 eindstand een eenvoudige overwinning voor Die Haghe, dat zich nu kan voorbereiden op de laatste uitwedstrijd tegen Blauw Wit.

STAND

Die Haghe blijft zonder puntverlies aan kop, gevolgd door Blauw Wit op twee punten achterstand. Deze twee ploegen zullen strijden om de eerste plaats. Ondertussen moeten Avanti en BEP bepalen wie rechtstreeks degradeert.

Verslag en foto: PR Die Haghe