Achilles 1 maakt de stap naar de Ereklasse

Achilles 1 schrijft geschiedenis en promoveert naar de Ereklasse veldkorfbal. Nooit eerder kwam Achilles op het allerhoogste niveau uit, maar na de komende zaalcompetitie is dat dus echt het geval.

Een flinke groep enthousiaste supporters was aanwezig op het veld van Pernix voor een belangrijke wedstrijd. Al vroeg in de wedstrijd nam Achilles de leiding met twee snelle doelpunten, waardoor de stand op 0-2 kwam. Pernix bood in eerste instantie nog weerstand en kwam terug tot 3-3, maar naarmate de eerste helft vorderde, nam Achilles de controle over de wedstrijd. Dankzij een aantal goed geplaatste schoten en slimme kansen stond het bij rust 4-8 in het voordeel van Achilles, waarmee het eerste grote verschil op het scorebord werd gezet.

In de tweede helft kwamen vooral de dames van Achilles sterk in actie. Door een aantal snelle doelpunten liep de voorsprong verder op naar 6-11, en het werd steeds duidelijker dat een overwinning binnen handbereik was. Hoewel het team af en toe wat kansen liet liggen, wisten ze de wedstrijd uiteindelijk overtuigend naar zich toe te trekken. De eindstand van 10-16 betekende niet alleen een overwinning, maar ook promotie naar de Ereklasse.

De wedstrijd zelf was misschien geen grootse vertoning, maar Achilles speelde degelijk en de overwinning kwam nooit serieus in gevaar. De ploeg wist goed om te gaan met de tegenstander, die niet in staat bleek om het spel echt te verstoren. Het enige verbeterpunt was de afwerking van de korte kansen, die regelmatig onbenut bleven.

Volgende week krijgt Achilles de kans om thuis tegen Refleks verder te bouwen aan het vertrouwen en de afronding nog scherper te krijgen. Het team kan dan de kroon op een succesvolle mini-competitie zetten en zich verder voorbereiden op de uitdagingen voor behoud in de Ereklasse.

Verslag en foto: Achilles